A nyomtatás egyike azoknak a dolgoknak, amik addig tűnnek mellékesnek, amíg valaki rá nem néz a hó végi költségkimutatásra. És ott van. A nyomtató – és minden, ami vele jár. Papír, festék, karbantartás, szerviz, elakadások, idegösszeomlások. Pedig ez is lehetne egyszerűbb. Sőt: olcsóbb. Nagyon is. Mutatjuk, hogyan spórolhatsz akár havonta tízezreket anélkül, hogy lemondanál a minőségről vagy a kényelemről.
A láthatatlan költségek, amik csendben viszik a pénzedet
Amikor nyomtatót vásárolsz, a történet sajnos sosem ott ér véget, hogy megérkezik az új gép az irodába. Ez csak a kezdet. Innentől jönnek a „láthatatlan” költségek, amelyek szépen-lassan, de folyamatosan terhelik meg a céges kasszát és cash-flowt. Toner- és papírvásárlás, javítási díjak, karbantartás, leállások miatti kiesett munkaidő – és ne felejtsük el azt sem, hogy valakinek ezeket menedzselnie is kell.
A legtöbb cégben nincs külön „nyomtatás felelős”, így ez a feladat ráhullik az irodavezetőre, az asszisztensre, vagy bárkire, aki épp elég bátor, hogy felnyissa a nyomtató fedelét. Az így elveszett munkaórák pedig újabb (gyakran figyelmen kívül hagyott) költséget jelentenek.
Fix havidíj, vagyis kiszámítható költségek
A nyomtatóbérlés egyik legnagyobb előnye a kiszámíthatóság. Egy fix havidíjért nemcsak a készüléket kapod meg, hanem vele együtt a teljes üzemeltetést is. Nincs külön tonerbeszerzés, nincs váratlan szervizszámla, nincs idegesítő hibaelhárítás, amit házon belül kell megoldani.
Ez a kiszámítható költségtervezés különösen fontos a mai, gyorsan változó gazdasági környezetben. Ha tudod, hogy hónapról hónapra pontosan mennyit költesz nyomtatásra, sokkal könnyebben tudsz tervezni, és marad időd és energiád azokra a dolgokra, amik valóban viszik előre a céget.
Valódi spórolás nem csak forintban, hanem időben is
Gondolj csak bele: egy nyomtató leáll, és egy kollégád fél napot tölt azzal, hogy utánanézzen, hol rendelhet patront, ki tudná megjavítani, vagy egyáltalán mi a fene az a hibakód a kijelzőn. Ez idő alatt nem végzi el a saját feladatait, a csapat lelassul, a határidők pedig nem várnak.
A bérlésnél ezek a problémák másra hárulnak. Ha baj van, csak jelzed, és a profi szolgáltató (mint a Dokutech) már intézi is. Tehát nemcsak pénzt spórolsz, hanem az egyik legértékesebb erőforrásodat is, az idődet. És az idő – főleg üzleti környezetben – sokszor többet ér, mint a forintok.
Nincs elavulás, nincs csapda
Egy nyomtató élettartama általában 4-6 év. Ez idő alatt a technológia fejlődik, a nyomtatási igények változnak, a nyomtató pedig marad, ami egy egyre kevésbé hatékony, öregedő eszköz lesz. A cseréje pedig újabb beruházás.
Bérlésnél viszont ez a probléma sem áll fenn. Ha változnak az igényeid – nő a csapat, új telephely nyílik, vagy csak több lett a dokumentum – egyszerűen lecserélheted a bérleti konstrukciót. A szolgáltató követi a céged fejlődését, te pedig mindig az aktuális igényeidhez illeszkedő nyomtatót használhatsz, anélkül, hogy újra és újra vásárolnod kellene.
Hónap végén kevesebbet fizetsz
A legtöbb cégvezető meglepődik, amikor összehasonlítjuk neki, mennyibe kerülne ugyanaz a nyomtatási mennyiség vásárolt készülékekkel, és mennyibe a bérléses megoldással. És az eredmény szinte mindig ugyanaz: a bérlés jön ki jobban.
Persze ez függ az igényektől, a nyomtatási volumenektől, és attól, hogy milyen típusú készüléket használ a cég – de egy jól megválasztott bérleti konstrukcióval havonta tízezreket lehet megtakarítani. Ez nem csak egy üres marketingfogás – ez egy valódi, forintban mérhető előny, amit a partnereink tapasztalatból is megerősítenek.
Ha tehát nem szeretnél többé feleslegesen pénzt és időt pazarolni a nyomtatásra, ideje váltani. A Dokutech bérleti megoldásai nemcsak kényelmesek, hanem pénzügyileg is okos döntést jelentenek.